Napisali o nas w Gazecie Motoryzacyjnej!

Napisali o nas w Gazecie Motoryzacyjnej!

Wśród polskich kierowców często zdania są podzielone, a już na pewno nie można rozpatrywać tej kwestii czarno-biało. Credo wydaje się jedno - im więcej jeździmy, tym bardziej opłaca się montaż instalacji LPG.

Wszystko zależy od samochodu, do którego planujemy zamontować instalacje. Czy silnik pracuje na gaźniku, wtrysku pośrednim czy bezpośrednim? Do aut starszej generacji - gaźnikowych, można nabyć instalacje w zależności od pojemności silnika już od 1.200 zł - 1.800 zł. Jest to tzw. I generacja, prosta, ale i najmniej precyzyjna. II i III generacja to auta wyposażone w jedno lub wielopunktowy wtrysk benzyny - są bardziej rozbudowane, a przede wszystkim posiadają moduł elektroniczny. Koszt założenia tej instalacji zawiera się w przedziale 1.500 zł - 2.500 zł.


Obecnie najczęściej montowany typ to instalacja IV generacji, posiadającej tzw. system sekwencyjny. Jest to instalacja zasilana gazem w fazie lotnej za pośrednictwem sterowanych elektronicznie wtryskiwaczy -tym samym wymaga paliwa o najwyższej czystości. Dobra instalacja IV generacji to jednak spory koszt, zamykający się w kwocie 6.000 zł. 


Najnowocześniejszy system V  generacji to instalacja wtrysku sekwencyjnego gazu w fazie ciekłej. Ceny zaczynają się od 4.000zł, ale jeśli korzystamy z produktów markowych producentów, mogą wzrosnąć nawet dwukrotnie.


To podstawowy wydatek, a co zyskujemy? Nie rozwodząc się, nie tworząc szczegółowych analiz, przyjmijmy pewne zasady;

-spalanie gazu w stosunku do benzyny to wzrost 20-25%,

-uśredniona aktualna cena benzyny E95 to 4,80 zł,

-obecnie średnia cena gazu to 2,10 zł,

-różnica wynosi więc 2,70 chociaż uwzględniając zwiększone zażycie gazu, koszty dodatkowego badania technicznego, szybszej wymiany świec czy np.wiązek  elektrycznych. możemy pewnie postawić na 2zł zysku na 1 | paliwa.


W tym momencie wracamy do credo-nakłady na montaż instalacji zwracają się po przejechaniu 10 -20 tys. km, potem już tylko zarabiamy. Warto?

  

Pytania dodatkowe

Często padają również pytania dodatkowe: czy gaz jest bezpieczny? Odpowiedzialnie można stwierdzić, że TAK. Butle najczęściej nie są widoczne, montuje się je w miejscu koła zapasowego, są atestowane, a nawet przestrzeliwane w badaniach. Gaz LPG jest nie palny I celowo mocno nawaniany, aby  szybko wykryć I usunąć ewentualną usterkę.


Czy auto jeżdżące a paliwie LPG jest słabsze? NIE. Pamiętajmy też, że mamy zawsze do dyspozycji dwa rodzaje paliwa. Jak podkreśla szef firmy Suncar Witold Kiedrowski, wszystko zależy od odpowiedniego montażu instalacji I jej zestrojenia, a kultura pracy silnika n gazie nie będzie gorsza ,niż na benzynie Czy z instalacją gazową można długo jeździć?TAK. Pod warunkiem dobrego serwisu I nie doprowadzenia do zużycia np. gniazd zaworowych oraz tankowaniu dobrego czystego paliwa, na gazie można przejechać nawet 400 tys. km.

W dobie coraz większej popularności  aut hybrydowych oraz elektrycznych można zapytać  czy instalacje na gaz  LPG mają przyszłość? Raczej TAK. Ciekawostką jest wyprodukowanie przez markę Fiat raz z firmą Elpigaz instalacji gazowej  do … Fiata 500 1,3 Multijet, czyli auta z silnikiem diesla! Efekt – poprawiło się przyspieszenie auta o 0,6s I zwiększyła się prędkość maksymalna o 10km/h. Aktualnie wielu producentów instaluje fabryczne instalacje gazowe do niektórych modeli. Coś w tym jest.


Zapraszamy do kontaktu celem dobrania dla Państwa idealnej instalacji gazowej. Zadzwoń lub napisz itd. 

ZADZWOŃ TERAZ
aby umówić się
LUB